Romania la orizont 2030: Creșterea relevantei internaționale prin internaționalizarea învățământului superior

I. Date generale:
Denumire proiect: Romania la orizont 2030: Creșterea relevantei internaționale prin internaționalizarea învățământului superior
Cod MySMIS: 319112
Beneficiar: Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI)
Parteneri:
Ministerul Educației (MEd)

Durata de implementare: 36 de luni (01.06.2024 – 31.05.2027)

Buget alocat: 25.726.548,86 lei, din care:
• 20.703.021,57 lei contribuție nerambursabilă din Fondul Social European
• 4.127.463,78 lei contribuție nerambursabilă din bugetul național
• 896.063,51 lei cofinanțare eligibilă beneficiar.

II. Prezentarea generală a proiectului:

Obiectivul general al proiectului: Creșterea calității învățământului superior românesc și a ofertei de educație și formare profesională prin dezvoltarea și suport în realizarea politicilor de internaționalizare a învățământului superior românesc.

Obiectivele specifice ale proiectului
  • Sprijinirea atragerii de studenți din străinătate, în special în domeniile de studiu strategice/prioritare;
  • Debirocratizarea și digitalizarea internaționalizării educației și cercetării prin realizarea unei platforme pilot de pre-admitere, continuarea digitalizării; procesului de oferire burse pentru studenți prin dezvoltarea de noi funcționalități pentru platforma studyinromania.gov.ro;
  • Îmbunătățirea gradului de internaționalizare a învățământului superior prin fundamentarea politicilor publice din domeniu;
  • Adaptarea mecanismelor de finanțarea de la nivel internațional “performance based research funding” și elaborarea unui cadru de monitorizare și evaluare pentru sprijinirea dezvoltării continue a instituțiilor de învățământ superior pe model internațional în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestora.
III. Activităţi previzionate:

Activitatea A1- Sprijinirea atragerii de studenți din străinătate, în special în domeniile în domeniile de studiu strategice / prioritare

A1.1 Dezvoltarea de instrumente de promovare a ofertei educaționale din România
A1.2. Realizarea și implementarea unei campanii de promovare a ofertei educaționale din România
A1.3 Suport în promovarea învățământului superior românesc la târgurile educaționale

Activitatea A2. Debirocratizarea și digitalizarea internaționalizării educației și cercetării
2.1 Debirocratizarea procesului de admitere
2.2. Elaborarea și implementare de instrumente dedicate care să conducă la îmbunătățirea proceselor de comunicare dintre instituțiile de învățământ și potențialii studenți internaționali din zonele de interes, prin dezvoltarea de noi funcționalități / module ale platformei studyinromania.gov.ro:

Activitatea A3. Sprijinirea politicilor publice din domeniul internaționalizării educației în vederea creșterii numărului de studenți internaționali
A3.1 Realizarea unei analize privind zonele geografice, domeniile de studiu strategice și domenii cu lipsă de specialiști în România
A3.2 Realizarea unui studiu de percepție la nivelul studenților internaționali . Studiu va viza identificarea principalelor obstacole și posibile soluții în vederea alegerii României ca destinație pentru studiile universitare în vederea susținerii instituțiilor de învățământ superior în procesul de atragere de studenți străini. Studiul va include și recomandări pentru politicile naționale și instituționale privind atragerea de studenți străini.
A3.3. Creșterea calității în învățământul superior românesc prin îmbunătățirea participării în Consorțiile de Universități Europene (European Universities Initiative - EUI) și asigurarea transferului de cunoaștere la nivel național.
A3.4 Îmbunătățirea competențelor personalului cu atribuții în domeniul internaționalizării de la nivel național și instituțional.
A3.5 Realizarea unui raport cu propuneri tehnice în vederea eficientizării și flexibilizării procedurilor și mecanismelor de atragere a studenților internaționali și cadrelor didactice și de cercetare

Activitatea A4. Adaptarea mecanismelor de finanțarea de la nivel internațional “performance based research funding” și elaborarea unui cadru de monitorizare și evaluare pentru sprijinirea dezvoltării continue a instituțiilor de învățământ superior pe model internațional, în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestora
4.1. Adaptarea mecanismelor de finanțare de la nivel internațional (PBRF) pentru sprijinirea dezvoltării continue a instituțiilor de învățământ superior pe model internațional, a proceselor acestora de cercetare, predare și învățare, în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestora.
4.2. Elaborarea și designul unui cadru suport de monitorizare și evaluare a performanței cercetării în instituțiile de învățământ superior – teoria schimbării și matrice indicatori (indicator, definiție, baseline, țintă, sursă date, frecvență, responsabili, raportare) și a unui template de dashboard instituțional și agregat pentru prezentarea datelor, care să faciliteze dezvoltarea de abordări noi și incluzive pentru îmbunătățirea continuă și pe model internațional a proceselor de cercetare, predare și învățare din cadrul acestora.
4.3. Pilotarea unui set de indicatori de monitorizare specifici pornind de la exemplele de bune practici dezvoltate în alianțele europene (EUI) și de la cadrul suport de monitorizare și evaluare a performanței cercetării, pentru internaționalizarea învățământului superior, în vederea creșterii calității, eficienței și relevanței acestuia.
4.4. Pilotarea unor indicatori privind internaționalizarea educației.

Activitatea A5. Management

IV. Rezultate previzionate:

Activitatea 1
  • Instrumente de promovare a ofertei educaționale din România:
    o 2 clipuri audio-video de promovare a învățământului superior românesc;
    o 10 testimoniale (audio-video, foto) conținut de promovare pentru platformele de socializare precum Instagram, YouTube, etc);
    o 1 produs de tip Artificial Intelligence/Machine Learning;
  • o strategie de promovare a ofertei educaționale din România;
  • 30 universități susținute prin participarea la târguri educaționale.
Activitatea 2
  • o platforma pilot de pre-admitere pentru potențialii studenți;
  • un workshop de prezentare a platformei pilot de pre-admitere cu universitățile din România;
  • module (funcționalități) pentru platforma studyinromania.gov.ro (evaluare burse, repository diplome etc.);
  • un workshop de prezentare a modulelor dezvolta te cu universitățile din România.
Activitatea 3
  • o analiză privind zonele geografice, domeniile de studiu strategice și domeniile cu lipsă de specialiști în România;
  • un studiu de percepție la nivelul studenților internaționali cu recomandări pentru politicile naționale și instituționale privind atragerea de studenți străini;
  • un raport privind provocările și potențiale mecanisme de sprijin pentru universitățile românești în contextul participării în Consorțiile de Universități Europene;
  • zece evenimente dedicate pentru schimb de cunoștințe și bune practici (schimb bune practici EUI, traininguri privind modulele StudyinRomania, program ambasadori, utilizare ochelari VR, marketing educational, micro-certificări, mobilități mixte etc.);
  • trei conferințe cu participare națională și internațională;
  • o publicație open access la o editură de prestigiu internațional;
  • un raport tematic cu propuneri tehnice și recomandări în vederea eficientizării și flexibilizării procedurilor și mecanismelor specifice pentru atragerea de studenți și cadre didactice și de cercetare de la nivel internațional;
Activitatea 4
  • un studiu extins bune practici internaționale de finanțare în instituțiile de învățământ superior a cercetării pe bază de performanță;
  • un policy biref cu scenarii privind mecanisme de finanțare a cercetării pe bază de performanță;
  • un eveniment de prezentare și dezbatere a rezultatelor cu instituțiile de învățământ superior ce oferă servicii educaționale, cu reprezentanți din partea universităților publice și private;
  • o metodologie de organizare workshop-uri naționale Recunoașterea și recompensarea cercetării în universități (model SCOPE), dedicată întregului grup țintă;
  • cinci workshop-uri naționale cu reprezentanți invitați din partea instituțiilor de învățământ superior;
  • un document cadru suport de monitorizare și evaluare a performanței cercetării în universități ce include și o matrice cu indicatori de evaluare a performanței în procesele de cercetare, predare și învățare, adresat și diseminat către întregul grup țintă;
  • un template dashboard instituțional și agregat pentru prezentarea datelor aferente performanței cercetării, adresat întregului grup țintă;
  • un cadru suport cu indicatori de monitorizare specifici dedicat instituțiilor de învățământ superior, în vederea sprijinirii unor abordări noi și incluzive pentru îmbunătățirea continuă a proceselor de predare, învățare și cercetare, pe modelul practicilor de la nivelul alianțelor europene;
  • un dashboard instituțional de analiză și vizualizare indicatori de monitorizare adresat instituțiilor de învățământ superior;
  • un raport cu rezultate pilotare set de indicatori de monitorizare specifici;
  • un raport cu Indicatori pilotați privind internaționalizarea educației în colaborare cu Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS) în cadrul metodologiei de finanțare a învățământului superior;
  • două rapoarte anuale privind analiza distribuției și implementării finanțării instituționale, componenta Fondul pentru Dezvoltarea Instituțională – FDI (domeniul Internaționalizare), pentru perioada 2022-2024;
  • două rapoarte anuale privind analiza distribuției și implementării anuale a finanțării instituționale, componenta Finanțarea Suplimentară - FS, pentru perioada 2022- 2024.
Persoane de contact:
Marlena ROTAR 90
Marlena Rotar
Manager proiect
Telefon:
+40 21 307 19 25
Fax:
+40 21 311 59 92
marlena.rotar@uefiscdi.ro
https://uefiscdi.gov.ro/romania-la-orizont-2030-cresterea-relevantei-internationale-prin-internationalizarea-invatamantului-superior
Versiunea anterioară a site-ului poate fi accesată la adresa: http://old.uefiscdi.ro
Fiţi informat despre toate domeniile în care UEFISCDI îşi desfăşoară activitatea.
Înregistraţi-vă adresa de email pentru a primi newsletter-ul UEFISCDI
[T: 0.331, O: 124]