New building blocks of the Bologna Process: fundamental values - NewFAV

Denumire proiect: New building blocks of the Bologna Process: fundamental values
Cod proiect: 101060970
Coordonator: Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI)
Acronim program: ERASMUS-EDU-2021-EHEA-IBA
Perioada de implementare: mai 2022 – iulie 2024

Proiectul „New building blocks of the Bologna Process: fundamental values (NewFAV)” își propune să sprijine implementarea angajamentelor Procesului Bologna, în conformitate cu Comunicatul de la Roma și să susțină activitarea grupului de lucru BFUG privind valorile fundamentale (WG on Fundamental Values), prin propunerea unui set de indicatori privind monitorizarea și evaluarea valorilor fundamentale precum și un mecanism de monitorizare a acestora. În același timp, proiectul vizează o analiză a modului în care microcertificatele pot fi utilizate în designul programelor de studiu pentru aprofundarea principiului de incluziune socială.

Obiective:
  • propunerea unui set de indicatori privind monitorizarea și evaluarea valorilor fundamentale,
  •  suport tehnic pentru Grupul de lucru privind valorile fundamentale al BFUG,
  • analiza conceptului și explorarea contribuției microcertificatelor la politicile de incluziune socială.

Susținători:
  • German Academic Exchange Service (DAAD)
  • The European University Association (EUA)
  • Network of Universities from the Capitals of Europe (UNICA)
  • European Students’ Union (ESU)
Rezultate proiect:

Pachet de lucru 2: ”Assessing and measuring fundamental values in the EHEA”
2.1. Mapping Report (Mapping the existing indicators on Fundamental Values)
2.2. Peer learning activities
2.3. Assessment Report (Assessing the relevance and limitations of current indicators)
2.4. Technical Policy Framework of indicators for Fundamental Values

Pachet de lucru 3: ”Piloting the proposed indicators in four countries”
• 2 workshops

Pachet de lucru 4: ”Micro-credentials a path to social inclusion and response to public responsibility for Higher Education”
4.1. An analysis of the existing options that can help in building open and flexible learning paths
4.2. Mutual learning workshops
4.3. A grid for programme design
4.4. Piloting reports
Persoane de contact:
cezar haj 90
Cezar Haj
Coordonator proiect
Telefon:
+40 21 307 19 92
Fax:
+40 21 311 59 92
cezar.haj@uefiscdi.ro
Știri asociate:
22 Mar 2024

Peer Learning Activity – Fundamental values in Higher Education: European Higher Education Area and European Education Area

UEFISCDI împreună cu Ministerul Norvegian al Educației și Cercetării organizează â...

23 Jan 2024

Peer learning activity: intra-relations between fundamental values

On the 23rd of January 2024, UEFISCDI together with the European Students’ Union (ESU) organized the ...

06 Nov 2023

Peer learning activity: Participation of students and staff in Higher Education Governance

On the 6th of November 2023, UEFISCDI organized the Peer Learning Activity – ...

31 Mar 2023
21 Mar 2023

Prelungire înregistrare workshop Internațional: The role of micro-credentials in a European joint learning landscape

Universitatea din București și UEFISCDI organizează workshop-ul internațional „The role of...

15 Mar 2023

Peer learning activity: Academic freedom and integrity

The Peer learning activity: Academic freedom and integrity took place on March 15, 2023 in Berlin, Germany. This even i...

14 Mar 2023

International Workshop: Curriculum design based on micro-credentials and flexible approaches

As micro-credentials’ uprise become an important topic on the educational agenda, closely linked with the developments on how academic curricula can...

https://uefiscdi.gov.ro/new-building-blocks-of-the-bologna-process-fundamental-values
Versiunea anterioară a site-ului poate fi accesată la adresa: http://old.uefiscdi.ro
Fiţi informat despre toate domeniile în care UEFISCDI îşi desfăşoară activitatea.
Înregistraţi-vă adresa de email pentru a primi newsletter-ul UEFISCDI
[T: 0.3438, O: 192]