În data de 23.03.2020, MEC a transferat către UEFISCDI prima tranșă aferentă anului 2020 pentru proiectele PNCDI III aflate în implementare. Tot astăzi, UEFISCDI a inițiat plata către Contractori. Efectuarea tuturor plăților se va realiza în cel mai scurt timp posibil.
Pana la data de 30 octombrie 2019 au fost efectuate plăți în valoare de 118.643.799 lei reprezentând 90% din valoarea contractată pentru anul 2019 (minus cheltuieli de întărirea capacității instituționale).
În data de 10 mai 2019 a fost primită, de la MCI, prima tranşă de bani aferentă anului 2019, pentru proiectele aflate în implementare la nivelul PNCDI III.
Astfel, a fost iniţiat procesul de plată, tranşa I, către contractori. Pe măsura efectuării plăţilor contractorii vor fi notificaţi.
Până la această dată pentru proiectele din competiţia PCCDI 2017 au fost efectuate plăţi în valoare de 111.770.037 lei reprezentând 90% din valoarea contractată pentru anul 2018 (minus cheltuieli de întărirea capacității instituționale).
Pachet documente necesar decontării - 2020
Documentele de raportare aferente etapei 2020 se vor completa on-line, în platforma
https://uefiscdi-direct.ro/EVoC.
Documentele de raportare generate de platformă, în urma validării de către ofițerul de proiect, semnate, se vor transmite exclusiv în format electronic. Acestea se vor încărca în platformă, în secțiunea dedicată, în perioada
07 - 10 decembrie 2020.
Documentele în original se păstrează și vor fi transmise ulterior.
Notificarea pentru invocarea unilaterala a Stării de Forță Majoră este disponibilă aici.
Pachet complet al documentelor necesare deschiderii finanțării - 2020
Conform
Ordinului MEC nr. 3333/25.02.2020 privind repartiţia creditelor de angajament și a creditelor bugetare pentru anul 2020, în vederea finanțării programelor/subprogramelor componente ale Planului Naţional de Cercetare - Dezvoltare şi Inovare III, pentru perioada 2015 - 2020, bugetul alocat Subprogramului 1.2 Performanță instituțională – PCCDI este de 150.757.202 lei (aprox. 85% din bugetul inițial contractat pentru anul 2020).
Prin
Ordinul MEC nr. 3425/04.03.2020 perioada de implementare a proiectelor se prelungește până în septembrie 2021.
Menționăm că:
- valoarea totală a proiectului nu se modifică;
- angajarea noilor cercetători trebuie să respecte condițiile de timp stabilite prin contractul de finanțare, iar menținerea acestora în perioada de prelungire a contractului în 2021 este parte din perioada de sustenabilitate de 2 ani;
- fiecare Contractor decide perioada de implementare din 2021 (dar nu mai târziu de luna septembrie).
Alocarea fondurilor în anul 2020, pentru fiecare proiect în parte aflat în derulare, este următoarea:
Formulare:
- Act adițional (actualizat)
- Anexa II - Plan de realizare a proiectului complex (Anexa II.a – Agenda comună a proiectului complex si Anexa II.b – Planurile de realizare ale proiectelor componente)
- Anexa III - Deviz cadru
- Anexa IV - Eșalonarea Plaților
- Anexa V - Convenția de avans
- Anexa VI - Act adițional la Acordul Ferm de Colaborare
Actul adițional și anexa VI - Act adițional la Acordul Ferm de Colaborare nu vor fi generate de platforma
http://uefiscdi-direct.ro/EVoC, se vor completa conform modelului de mai sus.
În contextul amenințării contaminării cu virusul Covid-19, UEFISCDI a luat măsura ca în perioada următoare, corespondența cu structurile implicate în gestionarea proiectelor de cercetare să se realizeze în format electronic. Documentele se vor transmite la UEFISCDI scanate, pe mail sau încărcate în platformele electronice aferente. Documentele în original se păstrează și vor fi transmise ulterior.
Astfel, Actul adițional, inclusiv anexele, se vor semna și se vor încărca în platforma
http://uefiscdi-direct.ro/EVoC, în secțiunea de Contractare, tab-ul „Documente”.
Pachet documente necesar decontării - 2019
Documentele de raportare aferente etapei 2019 se vor completa on-line, în platforma
https://uefiscdi-direct.ro/EVoC.
Forma tipărită a documentelor de raportare, generată automat de platformă pe baza informatiilor introduse de directorul de proiect și validate de ofiterul de proiect al UEFISCDI, se vor transmite direct la sediul UEFISCDI sau prin poștă la adresa Str. D.I. Mendeleev, nr. 21-25, sector 1, București, până cel tarziu
05 decembrie 2019.
Raportul de audit financiar poate fi transmis în luna ianuarie 2020.
Pachet documente necesar decontării - 2018Raportul de audit financiar și forma tipărită a documentelor de raportare, generată automat de platformă pe baza informatiilor introduse de directorul de proiect și validate de ofiterul de proiect al UEFISCDI, se vor transmite direct la sediul UEFISCDI sau prin poștă la adresa Str. D.I. Mendeleev, nr. 21-25, sector 1, București, până cel tarziu 05 decembrie 2018.
Precizări privind obligativitatea întocmirii unui program anual al achizițiilor publice pentru proiectele de cercetare-dezvoltare
Conform prevederilor art. 13 din H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordul – cadru din Legea 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, „prin excepție de la art. 12 alin. (1), în cazul în care autoritatea contractantă implementează proiecte finanțate din fonduri nerambursabile și/sau proiecte de cercetare – dezvoltare, are obligația de a elabora distinct pentru fiecare proiect în parte un program al achizițiilor publice aferent proiectului respectiv.”
Totodată, conform art. 17 alin. (3) din același act normativ, în cazul în care autoritatea contractantă implementează proiecte finanțate din fonduri nerambursabile și/sau proiecte de cercetare – dezvoltare, prevederile alin. (1) privind estimarea se aplică prin raportare la fiecare proiect in parte.
Precizări privind angajarea noilor cercetători în cadrul proiectelor PCCDI:1. Conform Pachetului de informații aprobat pentru competiția PCCDI – 2017, pozițiile de noi cercetători pot fi ocupate de cercetători, doctoranzi sau cercetători postdoctorali, cu respectarea precizărilor din propunerea de proiect acceptată la finanțare si contractată. Ocuparea posturilor se face cu respectarea legislației în vigoare.
2. La concursurile de ocupare a posturilor vacante pentru noii cercetători pot participa și cercetători care se regăsesc în una din situațiile următoare:
- cercetători care sunt deja angajați, pe perioada determinată, pe diferite proiecte de cercetare pe care instituția le derulează, proiecte ce urmează a se finaliza în perioada imediat următoare, contractele individuale de muncă încetând de drept.
- cercetători angajați pe perioadă determinată (normă întreagă sau normă parțială de lucru) în cadrul instituției, ale căror Contracte Individuale de Muncă încetează la solicitarea angajatului sau de comun acord.
3. Posturile nou create pot fi ocupate de cercetători diferiți, condiția fiind ca CV-ul să fie similar în ceea ce privește competențele profesionale/științifice, conform celor precizate în cererea de finanțare . Încadrarea de nou personal în pozitiile de cercetare existente se realizează cu respectarea legislației în vigoare.
4. Nominalizarea cercetătorilor în propunerea de proiect presupune că aceștia sunt deja in echipa de cercetare. Posturile vacante trebuie ocupate prin organizare de concurs, conform legislației in vigoare.
5. Ocuparea pozițiilor de noi cercetători în cadrul proiectului PCCDI este responsabilitatea instituției gazda a proiectului și a directorului de proiect complex/responsabil partener.
6. Pozițiile de membru - doctorand pot fi transformate în poziții de membru - cercetător, la cerere.
7. În situația în care în urma organizării concursului pentru ocuparea pozițiilor de cercetător științific nu au existat candidați, la cerere, aceste poziții pot fi transformate în poziții de asistent de cercetare. Trebuie să existe dovada organizării concursului pentru poziția de cercetător științific.
Proiectele complexe realizate in consortii CDI (PCCDI) se contracteaza cu respectarea clauzelor contractuale stabilite prin
Ordinul de ministru nr. 15/2018 privind modificarea si completarea Ordinului 439/2017 privind lansarea competitiei 2017 pentru PCCDI si prin
Ordinul de ministru nr. 16/2018 privind aprobarea modelului Contractului – cadru de finantare pentru executie Proiecte Complexe realizate in consortii CDI.
Platforma de contractare este disponibila la adresa:
www.uefiscdi-direct.ro/EVoC.
Pachet complet al documentelor necesare contractarii:
•
Contract de finantare – se va tipari forma generata de platforma EVoC
• Anexe Contract de finantare:
o Anexa II – Planul de realizare a proiectului complex (
Anexa II.a – Agenda comuna a proiectului complex si
Anexa II.b – Planurile de realizare ale proiectelor componente) - se va tipari forma generata de platforma EVoC;
o
Anexa III - Devizul cadru – se va tipari forma generata de platforma EVoC;
o
Anexa IV – Esalonarea platilor – se va tipari forma generata de platforma EVoC;
o
Anexa V – Conventia de avans – se va tipari forma generata de platforma EVoC;
o Anexa VI – Acordul Ferm de Colaborare – se descarca de
aici.
o Anexa VII –Declaratii – se descarca de
aici;
Lista propunerilor de proiecte invitate la contractare:
Informare privind finanțarea proiectelor PCCDI
Având în vedere complexitatea procesului de evaluare, precum şi numărul de propuneri de proiecte primite, MCI a decis luarea în considerare a unei rate de succes de aprox. 23%, unitară la nivelul fiecărui domeniu.
Astfel, în luna decembrie 2017, a fost aprobată şi publicată lista proiectelor finanţabile (87 propuneri de proiecte) din totalul de 375 propuneri de proiecte eligibile.
După aprobarea bugetului anului 2018, pentru finanţarea tuturor proiectelor finanţabile, MCI a suplimentat bugetul competiţiei cu suma de 75.058.000 lei, corelat cu o redimensionare a tuturor bugetelor solicitate de aceste proiecte şi cu prelungirea perioadei de implementare a proiectelor (de la 27 luni la min. 30 luni si max. 35 luni).
Redimensionarea bugetară s-a realizat astfel:
- Pentru proiectele complexe cu toate proiectele componente finanţabile (punctaj >= 28) - diminuare unitară cu 29,5% a bugetului solicitat;
- Pentru proiectele complexe cu proiecte componente nefinanţabile (punctaj < 28) – din bugetul solicitat se scade bugetul proiectelor componente nefinanţabile. Bugetul rezultat se diminuează cu 29,5%.
În noile condiţii, contractarea proiectelor se face cu actualizarea propunerii de proiect şi eliminarea procentelor impuse, prin pachetul de informații, categoriilor de buget: proiecte componente, cecuri şi management.
Prin adresa nr. 11778/08.12.2017, MCI a aprobat listele cu Proiectele declarate finantabile:
NOTĂ:
Detalii privind contractarea vor fi anunţate ulterior.
Lista experților care au participat la procesul de evaluare - competiția PCCDI - se găsește aici.
Informare 07 decembrie 2017
Au fost finalizate comisiile de analiză a contestaţiilor şi au fost afişate rezultatele finale. Propunerea de finantare a fost transmisă către Ministerul Cercetării şi Inovării.
Informare 21 noiembrie 2017
Până în prezent s-au finalizat comisiile de analiză a contestaţiilor pentru domeniile: "Bioeconomie", "TIC, spaţiu, securitate", "Energie, mediu şi schimbări climatice", "Eco-nanotehnologii şi materiale avansate", "Sănătate" şi "Tehnologii noi şi emergente".
Informare 08 noiembrie 2017
Procesul de evaluare a fost finalizat in data de 31 octombrie 2017, fiind publicate rezultatele preliminare.
Conform Pachetului de informatii, directorii de proiecte au avut posibilitatea de a transmite constestatii. Astfel, au fost primite 56 contestatii. Acestea vor fi analizate in detaliu de comisii constituite de CCCDI, coordonatorul stiintific de program.
Informare 23 octombrie 2017
În perioada 26 - 27 octombrie 2017 se vor desfăşura şedintele de audiere a directorilor de proiecte pentru domeniile Sănătate și Patrimoniu și identitate culturală.
Informare 12 octombrie 2017
În perioada 09 - 13 octombrie 2017 se desfăşoară şedintele de audiere a directorilor de proiecte pentru domeniile Energie, mediu şi schimbări climatice; Tehnologii noi şi emergente şi Eco-nanotehnologii şi materiale avansate.
Informare 04 octombrie 2017
În data de 03 octombrie 2017 a fost finalizată evaluarea proiectelor pentru domeniile Bioeconomie şi Tehnologia informației şi a comunicaţiilor, spaţiu şi securitate. În perioada 05 - 06 octombrie 2017 vor avea loc sedintele de audiere a directorilor de proiecte.
Informare 28 septembrie 2017
Rezultatele procesului de evaluare – Etapa I, pentru domeniile Sănatate (inclusiv ştiinţa medicamentului) şi Patrimoniu şi identitate culturală, vor fi publicate în perioada 06 - 09 octombrie 2017.
Informare 19 septembrie 2017
Situaţia procesului de evaluare - Etapa I:
Rezultatele procesului de evaluare – Etapa I, pentru domeniile Bioeconomie, TIC, spaţiu şi securitate, Energie, mediu şi schimbări climatice, vor fi publicate în perioada 21 - 23 septembrie 2017. Pentru domeniile, Eco-nanotehnologii şi materiale avansate, Tehnologii noi şi emergente rezultatele vor fi publicate marţi, 26 septembrie 2017.
Informare 12 septembrie 2017
În data de 11 septembrie 2017 a avut loc o nouă sesiune de alocare experţi pentru alte 136 de fişe. Până în prezent, din necesarul de 1875 de fişe, au fost alocate 1719.
Informare 6 septembrie 2017
În data de 4 septembrie 2017 a fost iniţiat procesul de evaluare. A avut loc prima sesiune de alocare experţi pentru cele 375 de proiecte eligibile. Din necesarul de 1875 alocări au fost efectuate 1583.