Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente (TE)

Scop:
Sprijinirea tinerilor cercetători, doctori în ştiinţe, care și-au stabilit un program de cercetare independent, obținând rezultate semnificative in domeniul propriu de cercetare, pentru crearea sau consolidarea propriei echipe de cercetare.
52.500.000
RON
10.500.000
EUR
Fonduri totale
769
Proiecte depuse
0
Proiecte finanţate
Statistici
Statistici privind depunerea propunerilor de proiecte TE 2023 sunt disponibile aici

Informare 21 februarie 2024

Au rămas alocate 1.179 fișe (din totalul necesar de 2.121 fișe), din care au fost acceptate 962 și au fost finalizate în etapa individuală 791 fișe.

Informare 13 februarie 2024

În data de 12 februarie 2024, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată si aleatorie în care au fost alocate 501 fișe.
În prezent, sunt alocate 1.256 fișe din totalul necesar de 2.121 fișe, din care au fost acceptate 902 și au fost finalizate în etapa individuală 755 fișe.

Informare 25 ianuarie 2024

În data de 22 ianuarie 2024, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată si aleatorie în care au fost alocate 137 fișe.
Până în prezent, au rămas alocate 893 fișe din totalul necesar de 2.121 fișe, din care au fost acceptate 801 și au fost finalizate în etapa individuală 706 fișe.

Informare 21 decembrie 2023

În data de 21 noiembrie 2023, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată si aleatorie în care au fost alocate 372 fișe.
Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID) a transmis, în data de 20 decembrie 2023, Lista 3 de experți evaluatori aprobați pentru PCE 2023 şi TE 2023 (105 persoane).

Informare 14 decembrie 2023

În data de 14 decembrie 2023, UEFISCDI a trimis spre aprobare către MCID Lista 3 de potenţiali evaluatori pentru PCE 2023/TE 2023 (105 persoane), validaţi de Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS).

Informare 24 noiembrie 2023

În data de 24 noiembrie 2023, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată și aleatorie în care au fost alocate 221 fișe.
Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID) a transmis, în data de 22 noiembrie 2023, Lista 2 de experți evaluatori aprobați pentru PCE 2023 şi TE 2023 (107 persoane).

Informare 20 noiembrie 2023

În data de 10 noiembrie 2023, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată si aleatorie în care au fost alocate 116 fișe.
În data de 08 noiembrie 2023, UEFISCDI a trimis spre aprobare către MCID Lista 2 de potenţiali evaluatori pentru PCE 2023/TE 2023 (107 persoane), validaţi de Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS).

Informare 02 noiembrie 2023

În data de 01 noiembrie 2023, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată și aleatorie în care au fost alocate 228 fișe.

Informare 26 octombrie 2023

Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID) a transmis, în data de 02 octombrie 2023, Lista 1 de experți evaluatori aprobați pentru PCE 2023 şi TE 2023 (597 persoane).
În data de 20 octombrie 2023, a fost iniţiat procesul de evaluare, au fost alocate 282 proiecte (846fise), din totalul de 707 proiecte eligibile.
Rezultatele finale* privind procesul de verificare a eligibilităţii proiectelor TE 2023 - sunt disponibile aici.
* în urma reevaluărilor efectuate, CNCS a decis declararea proiectelor, de la pozitiile 108 și 500, Eligibile.

Rezultatele finale privind procesul de verificare a eligibilităţii proiectelor TE 2023 - sunt disponibile aici.

Anunț 31 august 2023
Procesul de analiză a contestațiilor referitoare la îndeplinirea criteriilor de eligibilitate este încă în derulare, iar lista cu rezultatele finale va fi publicată în momentul în care acesta este finalizat.

Rezultatele preliminare privind procesul de verificare a eligibilităţii proiectelor TE 2023, realizat de UEFISCDI, aprobat de CNCS, sunt disponibile aici.

Contestaţiile se pot transmite de către directorii de proiect, prin e-mail la adresa proiecteTE@uefiscdi.ro, sau prin fax la nr. 021/3115992 în perioada 22-24 august 2023.
Orice contestaţie sau document transmis în afara intervalului stabilit nu se va lua în considerare.
Dacă documentele lipsă/incomplete nu se transmit la UEFISCDI în perioada 22-24 august 2023, propunerile de proiecte în cauză sunt declarate Neeligibile.


Lista propunerilor de proiecte depuse este disponibilă aici.
Pachet de informaţii şi proces depunere
Pachet de informații (aprobat prin OMCID nr. 20668/31.05.2023 și nr. 20678/08.06.2023 privind modificarea calendarului competiției)

Model cadru - Contract de finanțare

Cererea de finanțare
Notă:
Secţiunea B2 a aplicaţiei va fi publică. Aceasta va fi încărcată în platforma de depunere, atât ca parte integrantă a cererii de finanţare, cât şi completată în platforma de depunere.

Standarde minimale de eligibilitate pentru directorul de proiect
(se completează doar pe platforma de depunere on-line, https://uefiscdi-direct.ro/)

Declaraţii:
(se completează, se semnează şi se încarcă în platforma de depunere, scanate în format .pdf)Domenii științifice

Fișa de evaluare

Calendar


Informații utile:
  • Cererile de finanțare se depun prin intermediul platformei web - https://uefiscdi-direct.ro/, nefiind necesară depunerea și în format tipărit;
  • Platforma de depunere este disponibilă începând cu data de 09.06.2023;
  • Termenul limită pentru depunerea cererilor de finanțare este 18.07.2023, ora 16:00;
  • Se vor lua în calcul pentru analiza eligibilităţii doar propunerile de proiecte care la termenul limită se găsesc pe platforma de depunere on-line în stare "finalizat".
Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, lansează în dezbatere publică Pachetul de informații pentru competiția “Proiecte de cercetare pentru stimularea tinerelor echipe independente” - TE 2023, din cadrul Programului 5.2- Resurse Umane, Subprogram 5.2.1- Start în cercetare.
Competiția este organizată de către Consiliul Național al Cercetării Științifice (CNCS) și UEFISCDI.
Propunerile/observațiile cu privire la conținutul documentului se primesc până la data de 04 mai 2023, pe adresa de e-mail: proiecteTE@uefiscdi.ro.
Q&A
1. În Secțiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul a) pentru a calcula ponderea articolelor apărute în reviste Q1 (zona roșie)/Q2 (zona galbenă), din totalul articolelor publicate, la totalul articolelor publicate se iau în considerare și articolele ISI încadrate tip "proceedings paper" sau "editorial material”?
Răspuns: Evaluarea vizibilității si impactului contribuției directorului de proiect se va face conform punctului 1.2 din ANEXA 4 – Fișa de evaluare. Ponderea reprezintă numărul articolelor apărute în reviste Q1 (zona roșie) și Q2 (zona galbenă), din totalul articolelor publicate, incluzând articolele de tip "proceedings paper" sau "editorial material”. Aprecierea rămâne la latitudinea evaluatorilor.

2. În Secțiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul b) articolele care citează trebuie să fie incluse în Web of Science? Aceste citări relevante trebuie să fie în domeniul proiectului?
Răspuns: Evaluarea vizibilității și impactului contribuției directorului de proiect se va face conform punctului 1.2 din ANEXA 4 - Fișa de evaluare. Aprecierea articolelor care citează, din punct de vedere al includerii în Web of Science și al relevanței pentru domeniul proiectului, este la latitudinea evaluatorilor.

3. În Secțiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul a) numărul de articole apărute în reviste Q1 (zona roșie)/Q2 (zona galbenă), se stabilește luând în calcul AIS din anul 2022 sau din anul publicării articolului?
Răspuns: Numărul de articole apărute în reviste Q1 (zona roșie)/Q2 (zona galbenă), se stabilește luând în calcul ultimul AIS (disponibil în site-ul UEFISCDI, la adresa: https://uefiscdi.gov.ro/scientometrie-baze-de-date).

4. În Secțiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul a) ponderea articolelor apărute în reviste Q1(zona roșie)/Q2(zona galbenă), din totalul articolelor publicate, se va completa raportul dintre suma publicațiilor Q1+Q2 și numărul total de publicații, fără precizarea procentului?
Răspuns: Ponderea reprezintă numărul articolelor apărute în reviste Q1 (zona roșie) și Q2 (zona galbenă), din totalul articolelor publicate. Precizarea procentului este la latitudinea aplicantului.

5. În Secțiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul b) se vor enumera cel mult 10 citări ale altor autori ce fac referire la articolele Directorului de proiect sau se va indica și articolul/articolele la care fac referire cele 10 citări? Ce informații trebuiesc completate în această secțiune: detalii despre articolul care citează (titlu, revista, autori)/ detalii despre articolul citat (titlu, revista, autori)?
Răspuns: Se vor indica articolele care citează și articolul/articolele citate ale directorului de proiect. Se vor completa cu titlu, revista, autori atât pentru articolul care citează cât și pentru articolul citat.

6. În Anexa 2 – Cererea de finanțare, dacă se includ tabele, ce formatare trebuie utilizată?
Răspuns: Conform precizărilor din Pachetul de informații, Anexa 2 – Cererea de finanțare este interzisă modificarea parametrilor, cu excepția figurilor şi a legendelor acestora. Tabelele incluse în cererea de finanțare trebuie să respecte aceleași caracteristici tehnice: format A4, caractere Times New Roman de 12 puncte, spaţiere între linii de 1.15 şi margini de 2 cm.

7. În cazul domeniului Științe Umaniste, dacă un articol se află în cuartila Q3 în WoS, dar în Scopus se regăseste încadrat în cuartilla Q2, se va completa încadrarea cea mai avantajoasă pentru directorul de proiect?
Răspuns: Se ia în considerare clasificarea cea mai favorabilă directorului de proiect.

8. În cazul domeniului Științe Umaniste, pentru îndeplinirea standardelor minimale de eligibilitate, în cazul editării de suplimente tematice ale unor reviste internaționale care nu se regăsesc în mod independent în cataloage electronice de tip Worldcat, la punctul 3 - Editarea în străinătate (cu excepția Republicii Moldova), se calculează numărul de intrări al revistei? Care ar fi sursa de referință, Worldcat, KVK?
Răspuns: Dacă suplimentul revistei se regăsește on-line, nu este nevoie de număr de intrări în biblioteci.

9. În cazul domeniului Științe Umaniste, încadrarea revistelor în cuartilele Q1 si Q2, respectiv Q3 și Q4, se face în funcție de AIS-ul din anul publicării articolelor?
Răspuns: Clasificările pe cuartile sunt potrivit ultimelor liste actualizate de UEFISCDI.

10. În cazul domeniului Științele Umaniste, pentru îndeplinirea standardelor de eligibilitate „Acumularea a minim 40 puncte din publicații cuantificate conform următorului tabel și notelor anexate acestuia. Cel puțin 20 de puncte trebuie acumulate (sumativ) din publicații aferente categoriilor 1, 3, 5.1 și 6.1.”, pentru acumularea celor 20 de puncte este necesară existența unui punctaj la fiecare categorie în parte (de exemplu, 2,5 puncte pentru categoria 1 ș.a.m.d.) sau trebuie obținute minim 20 de puncte din toate aceste categorii?
Răspuns: Punctajul pentru aceste categorii este cumulativ.

11. În cazul articolelor publicate în reviste care sunt încadrate într-un singur domeniu (de ex Biologie), diferit de cel al proiectului (de ex. Arheologie), fiind folosite metode de lucru interdisciplinare (respectiv din biologie), acestea pot fi luate în calcul pentru îndeplinirea standardelor minimale de eligibilitate?
Răspuns: Conform precizărilor din Pachetul de informații, revistele trebuie să fie din domeniul umanist, punctul 5.1 Tabel standarde minimale științe umaniste: „Web of Science Core Collection (Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index sau Arts & Humanities Citation Index)”.

12. În cazul domeniului Științele Umaniste, pentru categoria 6.1 (Articole publicate în volume colective apărute la o editură din străinătate) ce informații se completează în tabelul centralizator: se introduc link-urile de la toate bibliotecile (de ex: dacă un volum se găsește în aproximativ 200 de biblioteci, este de așteptat să fie introduse link-uri de la toate aceste biblioteci) sau un link de la WorldCat sau KVK este suficient?
Răspuns: În cazul în care linkul din worldcat sau KVK este suficient de clar (trebuie să fie vizibile numele și numărul bibliotecilor) nu este nevoie de a fi introduse link-urile la toate bibliotecile.

13. În Secțiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul b) se poate indica o citare din partea unei lucrări publicată recent dar care înca nu apare ca și citare în Web of Science dar lucrarea respectivă citează o lucrare a directorului de proiect?
Răspuns: Nu, nu se poate indica o citare dintr-un articol care nu este încă vizibil în Web of Science.

14. Pentru îndeplinirea standardelor minimale de eligibilitate/ Pentru Ştiinţele naturii, Ştiinţele exacte şi Ştiinţele inginereşti se ia în considerare clasificarea revistelor indexate Web of Science, în funcţie de valoarea AIS, din anul publicării articolului. Listele de referință se găsesc pe site UEFISCDI la adresa https://uefiscdi.gov.ro/liste-referinta iar in Sectiunea B2 The visibility and the impact of the scientific contribution of the project leader, punctul a) numărul de articole apărute în reviste Q1 (zona roșie)/Q2 (zona galbenă), se stabilește luând în considerare ultimul AIS (disponibil în site-ul UEFISCDI, la adresa: https://uefiscdi.gov.ro/scientometrie-baze-de-date?
Răspuns: Pentru îndeplinirea standardelor minimale de eligibilitate pentru Ştiinţele naturii, Ştiinţele exacte şi Ştiinţele inginereşti:
- se va lua în considerare clasificarea revistelor indexate Web of Science, în funcţie de valoarea AIS, din anul publicării articolului. Listele de referință se găsesc pe site UEFISCDI la adresa 
https://uefiscdi.gov.ro/liste-referinta.
- pentru articolele publicate înainte de anul 2011, se va lua în considerare clasificarea revistelor indexate Web of Science, în funcţie de valoarea AIS, conform ediţiei JCR-2011.
Pentru articolele publicate în perioada 2021 – 2023, se va lua în considerare clasificarea revistelor indexate Web of Science, în funcţie de valoarea AIS, conform ediţiei revizuite JCR-2021 (19 octombrie 2022).
-în cazul revistelor încadrate în mai multe subdomenii se va lua în considerare încadrarea cea mai favorabilă pentru directorul de proiect, ținând cont de domeniul propunerii de proiect.
Pentru Secțiunea B2 se va lua în considerare ultimul AIS (disponibil în site-ul UEFISCDI, la adresa: 
https://uefiscdi.gov.ro/scientometrie-baze-de-date).

15. Textul cu explicații de la fiecare secțiune din cererea de finanțare se elimină sau se menţine şi nu se contorizează la numărul maxim de pagini impus la secţiunile corespunzatoare?
Răspuns: La scrierea fiecărei secţiuni se va menţine textul care marchează informaţiile şi secţiunile obligatorii ale cererii de finanţare iar acesta nu se va contoriza la numărul maxim impus de pagini.

16. Din echipa proiectului pot face parte și cercetători seniori (cercetători care au obținut titlul de doctor în urmă cu mai mult de 12 ani, față de momentul depunerii propunerii de proiect)?
Răspuns: Componenţa echipei de cercetare este decisă de directorul de proiect, dar trebuie să conțină minimum 3 cercetători postodoctorali inclusiv directorul de proiect.
Persoane de contact:
Mihaela PIRSOAGA 90
Mihaela Pîrşoagă
Coordonator Competitie
Telefon:
+40 21 308 05 16
Fax:
+40 21 311 59 92
mihaela.pirsoaga@uefiscdi.ro
I BRAT 90
Iulia Brat
Responsabil Tehnic proiecte
Telefon:
+40 21 308 05 33
Fax:
+40 21 311 59 92
iulia.brat@uefiscdi.ro
https://uefiscdi.gov.ro/proiecte-de-cercetare-pentru-stimularea-tinerelor-echipe-independente-te
Versiunea anterioară a site-ului poate fi accesată la adresa: http://old.uefiscdi.ro
Fiţi informat despre toate domeniile în care UEFISCDI îşi desfăşoară activitatea.
Înregistraţi-vă adresa de email pentru a primi newsletter-ul UEFISCDI
[T: 0.2841, O: 254]