Identificator competiţie: PN-III-P2-2.1-PTE-2021
Informare 29 martie 2024
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a transferat, în data de 25 martie 2024, către UEFISCDI prima tranșă, în valoare de 35.413.000 lei, aprox. 29% din bugetul aferent anului 2024, pentru proiectele PNCDI III aflate în implementare.
UEFISCDI efectuează plata către Contractori în perioada 28 martie – 01 aprilie 2024, în baza conventiilor de avans primite, reprezentând 31% din cei 90% aferenți primei tranșe.
Informare 17 martie 2023Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a transferat, în data de 16 martie 2023, către UEFISCDI prima tranșă, în valoare de 271.092.468 lei, aprox. 73% din bugetul aferent anului 2023, pentru proiectele PNCDI III aflate în implementare.
UEFISCDI efectuează plata către Contractori în perioada 17 - 22 martie 2023, în baza conventiilor de avans primite.
Repartizarea geografică pe judeţe a proiectelor depuse după instituţia coordonatoare
Culoarea judeţelor ->
numărul de proiecte depuse în judeţ (după judeţul instituţiei coordonatoare)
Repartizarea geografică pe judeţe a instituţiilor partenere din proiectele depuse
Culoarea judeţelor ->
numărul de instituții partenere din proiectele depuse în judeţ (după judeţul instituţiilor partenere)
Proiectele cu paginile web sunt disponibile
aici.
Decontare
Pachet documente necesar decontării - 2024
• Raport financiar - 1 exemplar printat
• Raport știintific de etapă – se va încărca doar în platformă, format .pdf
• Raport știintific final – se va încărca doar în platformă, format .pdf
Documentele se vor completa on-line în platforma de contractare, https://evoc.uefiscdi-direct.ro/, pusă la dispozitie de către Autoritatea Contractantă.
Forma tiparită a formularelor va fi generată automat de platforma, pe baza informaţiilor introduse de contractor şi validate de ofiţerul de proiect al UEFISCDI şi va fi transmisă direct la sediul UEFISCDI sau prin poştă la adresa Str. D.I. Mendeleev, nr. 21-25, sector 1, București.
DecontarePachet documente necesar decontării - 2023
o Raport financiar - 1 exemplar printat
o Raport știintific - se va încărca doar în platformă, format .pdf
Documentele se vor completa on-line în platforma de contractare, www.uefiscdi-direct.ro/EVoC, pusă la dispoziție de către Autoritatea Contractantă.
Forma
tipărită a formularelor va fi generată automat de platformă, pe baza
informaţiilor introduse de contractor şi validate de ofiţerul de proiect
al UEFISCDI şi va fi transmisă direct la sediul UEFISCDI sau prin poştă
la adresa Str. D.I. Mendeleev, nr. 21-25, sector 1, București.
Termenul final de depunere a documentelor de decontare este data de 07 decembrie 2023.
DecontarePachet documente necesar decontării - 2022
o Raport financiar - 1 exemplar printat
o Raport știintific – se va încărca doar în platformă, format .pdf
Documentele se vor completa on-line în platforma de contractare, www.uefiscdi-direct.ro/EVoC, pusă la dispoziție de către Autoritatea Contractantă.
Forma tipărită a formularelor va fi generată automat de platformă, pe baza informaţiilor introduse de contractor şi validate de ofiţerul de proiect al UEFISCDI şi va fi transmisă direct la sediul UEFISCDI sau prin poştă la adresa Str. D.I. Mendeleev, nr. 21-25, sector 1, București.
Termenul final de depunere a documentelor de decontare este data de 07 decembrie 2022.
Prin adresa nr. R 2936/21.06.2022, MCID a aprobat lista proiectelor PTE acceptate la finanțare, respectiv Lista de rezervă a proiectelor PTE.
Pentru contractarea și derularea proiectelor se aplica prevederile Ordinului nr. 20827/17 iunie 2022, privind aprobarea Schemei de ajutor de stat "Finanţarea proiectelor CDI conform Programului 2 - Creşterea competitivităţii economiei româneşti prin cercetare, dezvoltare şi inovare din cadrul PNCDI III", asociată Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III).
Pachetul complet al documentelor necesare contractării:
•
Contract de finanţare – se va tipări forma generată de platforma EVoC
Anexe Contract de finanţare:
•
Anexa II - Planul de realizare a proiectului – se va tipări forma generată de platforma EVoC;
•
Anexa III - Deviz cadru - se va tipări forma generată de platforma EVoC;
•
Anexa IV - Eşalonarea plăţilor - se va tipări forma generată de platforma EVoC;
•
Anexa V - Convenţia de avans – se va tipări forma generată de platforma EVoC;
• Anexa VI - Ajutor de stat – se descarcă de
aici;
• Anexa VII - Acordul Ferm de Colaborare – se descarcă de
aici;
•
Anexa VIII - Modalitate de plată – se va tipări forma generată de platforma EVoC;
• Anexa IX - Procedură Raportare şi Monitorizare – se descarcă de
aici;
• Anexa X - Declaraţie TVA - se descarcă de
aici.
În urma afişării rezultatelor preliminare pentru proiectele de tip Proiect de transfer la operatorul economic 2021 au fost primite 23 contestaţii.
Lista contestaţiilor este disponibilă
aici.
Raportul final de evaluare este disponibil în platforma on-line,
www.uefiscdi-direct.ro, în contul fiecărui director de proiect.
Contestaţiile se pot transmite în perioada 26 – 28 ianuarie 2022 prin e-mail la adresa
transfereconomic@uefiscdi.ro sau prin fax la nr. 021.311.59.92.
Contestaţiile pot avea ca obiect exclusiv viciile de procedură considerate neconforme cu precizările din pachetul de informaţii. Contestaţiile nu pot avea ca obiect punctajele şi comentariile evaluatorilor.
În data de 17 februarie 2022, cu avizul Consiliul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare (CCCDI), a fost transmisă către MCID propunerea de finanţare.
Informare 26 ianuarie 2022
În perioada 20 - 21 ianuarie 2022 au avut loc ultimele şedinţe de panel pentru propunerile de proiecte din domeniile: Energie, mediu şi schimbări climatice, respectiv Tehnologia informației și a comunicațiilor, spaţiu şi securitate.
Informare 19 ianuarie 2022
În data de 18 ianuarie 2022 au avut loc şedinţele de panel pentru propunerile de proiecte din domeniile: Eco-nano-tehnologii şi materiale avansate şi Sănătate (inclusiv știința medicamentului).
Informare 17 ianuarie 2022
În perioada 13 - 14 ianuarie 2022 au avut loc şedinţele de panel pentru propunerile de proiecte din domeniile: Bioeconomie şi Patrimoniu şi identitate culturală.
Informare 12 ianuarie 2022
Au fost finalizate etapele de evaluare individuală şi de stabilire a consensului. În perioada următoare vor avea loc şedinţele de panel.
Informare 23 decembrie 2021
292 proiecte se află în etapa de stabilire a consensului, iar 9 proiecte sunt în etapa de răspuns a directorului de proiect.
Pentru 205 proiecte au fost finalizate Rapoartele de consens de către raportori.
Informare 20 decembrie 2021
Etapa de evaluare individuală a fost finalizată. Fișele de evaluare concatenate cu cele trei evaluări individuale, pentru ultimele proiecte, au fost transmise către Directorii de proiecte.
În perioada 21 - 23 decembrie 2021 se primesc punctele de vedere ale Directorilor de proiecte legate de evaluare.
Informare 16 decembrie 2021
Etapa de evaluare individuală a fost finalizată pentru încă 20 proiecte. Fișele de evaluare concatenate cu cele trei evaluări individuale au fost transmise către Directorii de proiecte. În perioada 17 - 21 decembrie 2021 se primesc punctele de vedere ale Directorilor de proiecte legate de evaluare.
Până în prezent au fost alocate în total 903 fișe individuale de evaluare, din care 890 sunt finalizate.
Informare 13 decembrie 2021
În data de 13 decembrie 2021, a fost finalizată etapa de evaluare individuală pentru încă 100 proiecte. Fișele de evaluare concatenate cu cele trei evaluări individuale au fost transmise către Directorii de proiecte. În perioada 14 – 16 decembrie 2021 se primesc punctele de vedere ale Directorilor de proiecte legate de evaluare.
Prin adresa nr. 11911/09.12.2021, MCID a transmis lista 4 de experți evaluatori aprobați pentru competiţia PTE 2021, selectaţi de CCCDI.
A avut loc o nouă sesiune de alocare, până în prezent au fost alocate în total 901 fișe individuale de evaluare, din care 863 sunt finalizate.
Informare 9 decembrie 2021
În data de 8 decembrie 2021, a fost finalizată etapa de evaluare individuală pentru încă 47 proiecte. Fișele de evaluare concatenate cu cele trei evaluări individuale au fost transmise către Directorii de proiecte. În perioada 09 – 13 decembrie 2021 se primesc punctele de vedere ale Directorilor de proiecte legate de evaluare.
Informare 6 decembrie 2021
În data de 3 decembrie 2021, a avut loc o nouă sesiune de alocare, până în prezent au fost alocate în total 888 fișe individuale de evaluare, din care 843 sunt finalizate.
Etapa de evaluare individuală a fost finalizată pentru 125 proiecte. Fișele de evaluare concatenate cu cele trei evaluări individuale au fost transmise către Directorii de proiecte.
În perioada 07 – 09 decembrie 2021 se primesc punctele de vedere ale Directorilor de proiecte legate de evaluare.
Informare 26 noiembrie 2021
În data de 25 noiembrie 2021, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată. Până în prezent au fost alocate în total 870 fișe individuale de evaluare, din care 523 sunt finalizate.
Informare 23 noiembrie 2021
În data de 19 noiembrie 2021, a avut loc o nouă sesiune de alocare automată. Până în prezent au fost alocate/acceptate 703 fișe de evaluare, din totalul necesar.
Informare 10 noiembrie 2021
Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID) a transmis listele de experți evaluatori aprobaţí pentru Competiţia PTE 2021, selectaţi de Consiliul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare (CCCDI), astfel:
• prin Adresa nr. 11630 din 28 octombrie 2021 - Lista 1 ce cuprinde 301 potenţiali experţi evaluatori;
• prin Adresa nr. 11666 din 5 noiembrie 2021 - Lista 2 ce cuprinde 104 potenţiali experţi evaluatori;
• prin Adresa nr. 11667 din 5 noiembrie 2021 - Lista 3 ce cuprinde 291 potenţiali experţi evaluatori.
În data de 8 noiembrie 2021, a fost iniţiat procesul de evaluare. Până în prezent au fost alocate 649 fișe individuale de evaluare, din totalul necesar de 903 fișe.
Rezultatele finale privind procesul de verificare a eligibilităţii - PTE 2021 - sunt disponibile
aici ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rezultatele preliminare privind procesul de verificare a eligibilităţii PTE 2021 sunt disponibile
aiciContestaţiile referitoare la neîndeplinirea criteriilor de eligibilitate sau documentele solicitate se transmit prin e-mail la adresa
transfereconomic@uefiscdi.ro, în perioada 30 septembrie - 4 octombrie 2021.
Dacă documentele lipsă/incomplete nu se retransmit prin e-mail la adresa
transfereconomic@uefiscdi.ro în perioada 30 septembrie - 4 octombrie 2021, propunerile de proiecte în cauză sunt declarate neeligibile.
Orice contestaţie sau document transmis în afara intervalului menţionat nu se va lua în considerare.
Lista propunerilor de proiecte depuse este disponibilă
aici.
1. O întreprindere, care are în derulare un proiect PTE din competiția 2019, poate depune o propunere de proiect la competiția 2021?
Da.2. Care este valoarea contribuţiei proprii (cofinanţare) pentru o întreprindere?
Valoarea contribuţiei proprii se stabileşte, în funcție de tipul întreprinderii (mare, mijlocie, mică) și tipul activității de cercetare, conform Schemei de ajutor de stat, aprobată prin Decizia Președintelui ANCSI nr. 9281/13.08.2015, Anexa 2, modificată prin OM nr. 6368 /23.12.2020, https://uefiscdi.gov.ro/p2-cresterea-competitivitatii-economiei-romanesti-prin-cdi.3. În cererea de finanţare, se păstrează textul explicativ marcat cu gri?
Da.4. Textul marcat cu gri se scade din numărul total de pagini?
Nu.5. Directorul de proiect trebuie să fie doctor în ştiinţe?
Nu.6. Se poate utiliza un font mai mic în cazul bibliografiei?
Punctul C - Bibliografie este parte a Cererii de finanţare şi se va scrie cu acelaşi font ca întreaga cerere de finanţare (Times New Roman 11).7. O persoană poate fi responsabil partener la mai multe proiecte depuse la PTE – competiţia 2021?
Da.8. Organizațiile de cercetare private sunt eligibile să participe la competiția PTE?
Nu, doar organizaţiile de cercetare de drept public sunt eligibile.9. Care este valoarea minimă admisă de la bugetul de stat solicitată de către întreprinderile participante în proiect?
Valoarea solicitată de la bugetul de stat de către întreprinderile participante în proiect trebuie să fie de minim 50% din valoarea totală a proiectului de la bugetul de stat.10. Cum pot fi decontate de întreprindere echipamentele achiziționate în cadrul proiectului?
Conform Schemei de ajutor de stat, cheltuielile de capital - echipamentele, dacă au o durată de funcţionare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile pentru decontare, doar cheltuielile cu amortizarea pe durata proiectului, calculate în baza practicilor contabile reglementate. 11. Studiile de fezabilitate sunt eligibile de la buget?
Nu, studiile de fezabilitate sunt eligibile doar din contribuţie proprie.12. Tabelul cu bugetul este inclus în numărul de pagini impus?
Acest tabel face parte din secțiunea B.2.2 a cererii de finanțare şi este inclus în numărul de pagini impus.
13. Ce se înţelege prin „o întreprindere (coordonatorul proiectului), în sensul legislației în vigoare din domeniul ajutorului de stat, care are în obiectul său de activitate cercetare și dezvoltare tehnologică”?
Întreprinderea trebuie să aibă cod CAEN de cercetare-dezvoltare (72XX).
14. Poate fi director de proiect o persoană care nu este angajat al întreprinderii la momentul depunerii proiectului, cu condiția de a fi angajat al întreprinderii în cazul obținerii finanțării?
Da, să existe acordul de angajare între întreprindere şi directorul de proiect în situaţia în care proiectul este recomandat la finanţare şi directorul de proiect să fie angajat la contractare.
15. Cum dovedesc două întreprinderi partenere în proiect apartenența la același cluster?
Întreprinderile trebuie să declare denumirea şi codul unic de înregistrare (CUI) al clusterului din care fac parte.
16. Cheltuielile de deplasare sunt eligibile de la bugetul de stat pentru întreprinderi?
Nu, pentru întreprinderi cheltuielile de deplasare sunt eligibile numai din contribuţie proprie (cofinanţare).
17. Plafoanele maxime aferente cheltuielilor cu personalul din HG nr. 583/2015, se aplică întreprinderilor?
Da, se aplică pentru toţi membrii echipei din proiect.
18. O persoană, director al unui proiect aflat în derulare din competiția PTE 2019, poate depune o propunere de proiect în calitate de director de proiect la compeţia 2021?
Da.
19. O întreprindere poate depune mai multe propuneri de proiecte?
Da, dacă media cifrei de afaceri pe ultimii 2 ani este cel puțin egală cu valoarea solicitată de la bugetul de stat, pentru toate proiectele depuse în competiţia PTE 2021.